تقویت قدرت مدیریت با یادگیری رقص آذری

تقویت قدرت مدیریت

تقویت قدرت مدیریت با یادگیری رقص آذری

رقصیدن می تواند درس های غیر منتظره زیادی درباره زندگی به ما بدهد، تقویت قدرت مدیریت با یادگیری رقص آذری هم جز آنهاست. سرچشمه مدیریت خوب: اصالت، اعتماد و شجاعت است. خود واقعی بودن یک ضعف نیست بلکه نشانه اصالتی است که حس امنیت را در فرد مقابل ایجاد می کند. ما باور داریم که همه ما به نوعی یک لیدر و مدیر هستیم، حداقل اینکه مدیر زندگی خود هستیم.

در ادامه به برخی از آموزه های غیر منتظره ای که رقص می تواند درباره مدیریت به ما یاد بدهد اشاره خواهیم کرد. به خصوص رقص آذری که یک رقص اصیل است و نیاز به تمرکز و مدیریت و گاهی چابکی زیادی دارد.

همه ما لایق فرصتی برای دیده شدن هستیم

آیا در مرکز توجه بودن شما را به وحشت می اندازد؟ به علت آن خوب فکر کنید. اکثر ما ارزش واقعی خود را نمی شناسیم و سعی می کنیم از مرکز توجه بودن فرار کنیم. ما خودمان را کوچک می کنیم تا به نحوی قایم شویم، چیزی که “قوز ناشی از پشت میز نشستن” (کارمند بودن) آن را تشدید می کند، و در معرض دید و نگاه های دیگران نباشیم.

زمانی که می رقصید، چه بر روی صحنه چه در یک دور همی دوستانه، خودتان را در معرض نگاه و انتقاد بقیه قرار می دهید. به خود اجازه می دهید دیده شوید. شاید این کار باعث شود شما احساس کنید قضاوت می شوید یا معذب و بی قرار می شوید. یک روش خوب برای مقابله با این نوع احساسات این است که خیال کنید قرار است به تماشاگران خود (حتی اگر تماشاگر خودتان در آیینه هستید) احساساتتان را منتقل کنید. اینجاست که شما خود واقعیتان خواهید بود. همین کار شما را به یک مدیر خوب تبدیل می کند. یعنی شما مسئولیت خواهید داشت که حس شادمانی و عشق را به جای ترس و نگرانی به تماشاگران منتقل کنید.

چگونه یک شنونده خوب باشیم

مدیران خوب فقط صحبت نمی کنند، بلکه شنونده های خوبی نیز هستند. رقص به ما می آموزد که شنونده های خوبی باشیم. به موسیقی، به ریتم و صدای درونمان و به حرف های دیگران با دقت بیشتری گوش کنیم. در رقص های گروهی و دو نفره باید دقیق و بی صدا به یگدیگر گوش کنیم تا هماهنگی و زیبایی رقص را به درستی به نمایش در آوریم. و این کار قدرت مدیریت را به مرور تقویت می کند. در رقص های دو نفره و گروهی آذری می توانیم این مورد را به خوبی مشاهده کنیم.

تعیین حد و حدود

رقصیدن مخصوصا در رقص های دو نفره و گروهی قدرت تعیین حد و مرز را در شما تقویت می کند. با تعیین مرزهای فیزیکی حتی زمانی که به تنهایی می رقصید درک دقیق تری از محیط اطراف و زمان بدست خواهید آورد. در نهایت با رقصیدن یاد می گیرید برای زمان و انرژی خود ارزش قائل شوید و حد و حدود تعیین کنید. چون شما رقصیدن را دوست دارید دلیل نمی شود که در یک مهمانی یا دور همی یا حتی در خانه به تنهایی، با همه آهنگ ها برقصید. به محدودیت های خود احترام بگذارید و به دنبال کیفیت باشید نه کمیت.

اثبات حضور

نیاز نیست که پرحرف باشید یا صدای بلندی داشته باشید تا حضور قدرتمندی داشته باشید. اغلب ارتباطات غیرکلامی هستند. رقص تمثیل خوبی برای نشان دادن چگونگی ابزار احساسات و خواسته های خود و برقراری ارتباط به روش های نوین است. رقصیدن به شما درست اسیتادن را می آموزد که در آن شانه ها و قامت راست خواهید داشت و سرتان را بالا و رو به جلو نگه خواهید داشت. این کار به تنهایی می تواند حضورتان را زمانی که وارد محیط جدید می شوید تایید و تاکیید کند.

استقامت و پشتکاری

رقصیدن به شما می آموزد که هزاران بار شکست بخورید تا در نهایت پیروز شوید. بدون تلاش کردن موفقیت به دست نمی آید. چه یاد گرفتن یک حرکت جدید در رقص، چه موارد جدید در زندگی روزمره. شکست خوردن ضعف به حساب نمی آید، تنها بخشی از یادگیری است. شکست خوردن همان موفقیت است. با پذیرفتن این موضوع، مفهوم پشتکار را درک خواهید کرد. یعنی با آگاهی از اینکه احتمال سکشت خرودن وجود دارد، همچنان به مسیر خود ادامه می دهید. با تمرین این موضوع در رقص، می توانید آن را در جنبه های مختلف زندگی خود اعمال کنید. با یاد گرفتن پشتکار شما در هنگام روبارویی با موانع، توانایی استقامت خواهید داشت و با ترس و استرس کمتری با آنها مقابله خواهید کرد.

رفتار شما برای دیگران الهام بخش خواهد بود – پس شاد بودن را انتخاب کنید

رفتار شما در قبال تیمتان، دوستانتان یا خانواده تان، تاثیر مستقیم بر رفتار آنها خواهد داشت. آنها آیینه شما هستند. رقص به شما کمک خواهد کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر و آزادانه احساسات خود را ابراز کنید و به خودتان اجازه خواهید داد تا شادی را لمس کنید. با رقصیدن یاد می گیرید که چگونه احساسات جمعی از افراد را در دست بگیرید و آنها را کنترل کنید. به عنوان یک لیدر شما به تنهایی مسئول احساساتی هستید منتقل می کنید پس در اصل شما الهام بخش دیگران هستید. شاد بودن شما می تواند سخاوت شما را نسبت به دیگران نشان دهد.

اگر امکان حضور در کلاس های حضوری ما را ندارید به راحتی می توانید از پکیج های آموزشی رقص آذربایجانی سوین بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *