تکنیک‌های تنفس صحیح در رقص

تکنیک‌های تنفس صحیح در رقص

مزایای تکنیک‌های تنفس صحیح در رقص

در ابتدا برای هنرجویان تازه کار، مخصوصا افرادی که فعالیت فیزیکی زیادی ندارند، شاید تمرین تکنیک‌های تنفس صحیح در رقص عجیب به نظر برسد. اما استفاده از تکنیک‌های صحیح تنفس مزایای زیادی خواهد داشت. با تنفس درست شما اکسیژن بیشتری دریافت خواهید کرد. همین کار از خستگی عضلات جلوگیری می کند. رقصنده هایی که عضلات تنفسی قوی تری دارند؛ توانایی این را دارند تا مدت زمان بیشتری برقصند. در این حین هوشیاری و تمرکز بیشتری نیز خواهند داشت.

تنفس کنترل شده استرس را کاهش می دهد و کمک می کند عضلات شل و راحت باشند. تا در نتیجه حرکات روان تر اجرا شوند. بر اساس مطالعات انجام شده رقصنده هایی که استرس بیشتری دارند نسبت به سایر رقصنده ها بیشتر مستعد آسیب دیدگی هستند. انجام تمرینات تنفسی به رقصنده های کمک می کند تا روان تر حرکت کنند و اجرای زیباتری داشته باشند. در عین حال جلوی آسیب را خواهد گرفت.

 تنفس صحیح و داشتن فرم بدن صحیح به اندازه یادگرفتن حرکات رقص، تمرین کردن و اجرای آنها اهمیت دارد.

تمرین تنفس درست

روزانه چند دقیقه از زمان خود را به انجام تمرینات تنفسی اختصاص دهید. توصیه می شود تنفس با دیافراگم انجام شود و تمرکز بر روی انبساط قفسه سینه باشد. به خاطر داشته باشید درست ترین روش تنفس در رقص از طریق دیافراگم انجام می شود.

چند تمرین ساده می تواند به رقصنده ها کمک کند تا به این روش تنفسی عادت کنند.

  • بر روی زمین بر پشت دراز بکشید و دستهایتان را روی شکم قرار دهید. حالا به آرامی  در طی 4 شماره نفس های عمیق بکشید و به بالا و پایین رفتن دست هایتان و انبساط قفسه سینه توجه کنید.
  • روش دیگر، استفاده از برخی حرکت های پایه یوگا است. مانند تاداسانا (وضعیت کوه) و اوتاناسانا (خم شدن رو به جلو). ابتدا در هنگام دم دست ها را در 4 شماره بالا سر برده و به آرامی هنگام بازدم رو به جلو خم شوید و انگشتان پای خود را لمس کنید.

برای دیدن ویدیوهای نمونه از تمرینات تنفسی به کانال یوتیوب سوین  مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *