فواید یادگیری رقص آذری برای کودکان

فواید یادگیری رقص آذری برای کودکان

فواید یادگیری رقص آذری برای کودکان

شرکت در کلاس های رقص می تواند مزایای زیادی برای کودک شما داشته باشد. اگر نمی دانید که فرزند شما آماده یادگیری رقص آذری است یا نه؛ حتما این مقاله را مطالعه کنید تا مطمئن شوید یادگیری رقص آذری مناسب کودک شما خواهد بود. شرکت در کلاس های رقص می تواند به پرورش استعدادهای کودک شما کمک کند و قدرت خلاقیت را در آنها افزایش دهد. در نظر داشته باشید که حرکات خلاقانه رقص آذری می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و عاطفی و روانی کودک شما داشته باشد. علاوه بر این، یادگیری رقص آذری برای کودکان می تواند یک روش سرگرم کننده برای تخلیه انرژی و هیجانات آنها باشد.

از دیگر فواید یادگیری رقص آذری برای کودکان، تاثیر مثبت آن بر سلامت فیزیکی آنهاست

رقص به همان اندازه که هنر است نوعی ورزش هم محسوب می شود. رقص کمک می کند تا مهارت ها و آمادگی جسمانی فرزندتان افزایش پیدا کند؛

  • 1. تقویت رشد سیستم عصبی مغز با رقص:

زمانی که فرزند شما به موسیقی گوش می دهد و از آن لذت می برد و یاد می گیرد که همگام و هماهنگ با ریتم آن برقصد، ذهن او به چالش کشیده شده و تقویت می شود. این امر هم توانایی ادراکی کودک هم سلامت سیستم عصبی او را بهبود می دهد.

2. تناسب اندام و سلامت جسم با رقص:

با رقصیدن مخصوصا رقص آذربایجانی، استقامت و سطح انرژی فرزند شما بهبود می یابد و باعث رشد و تقویت عضلات او می شود. در نظر داشته باشید که رقص نوعی ورزش هوازی نیز محسوب می شود که برای سلامت قلب مفید است. پس رقص آذری می تواند جایگزین خوبی برای کودکانی باشد که به ورزش کردن علاقه ندارند.

3. افزایش انعطاف پذیری بدن با رقص:

هدف این نیست که فرزندتان مانند یک ژیمناست بتواند بدن خود را به شکل های عجیب بپیچاند و خم کند، او با شرکت در کلاس های رقص بدنی نرم و انعطاف پذیر خواهد داشت. انعطاف پذیری بیشتر، احتمال آسیب رسیدن به عضلات را کاهش، دامنه حرکتی فرد را افزایش داده و جریان خون رسانی به عضلات را نیز بهبود می دهد.

4. افزایش اعتماد به نفس و بهبود فرم بدن و قامت با رقص:

می توان گفت رقص برای ستون فقرات مانند معجزه عمل می کند. رقصنده آموزش می بیند تا بدن خود را به خوبی کنترل کند. اگر فرزند شما رقصیدن را یاد بگیرد وضعیت نشستن و ایستادنش به مراتب بهتر خواهد شد. این امر در رقص آذری به خاطر استایل و کشیدگی حرکاتش بیشتر مشهود است. در نتیجه فرزند شما یاد می گیرد که پشت، شانه و گردنش را قوز نکند و این کار تاثیر مثبتی بر استخوان بندی و قامت او خواهد داشت.

5. بهبود تعادل با رقص:

پیرو نکته قبل رقص تعادل را نیز بهبود می بخشد. زمانی که کودک فرم بدن خود را اصلاح کند، طرز ایستادن او در کل بهبود خواهد یافت. با این کار تمرکزش بر حرکاتش نیز افزایش می یابد. اگر فرزند شما بر روی حرکات خود کنترل بیشتری داشته باشد در نهایت احتمال آسیب دیدگی نیز کاهش خواهد یافت.

6. پرورش آگاهی نسبت به محیط اطراف با رقص:

عموما تمام کودکان درک دقیقی از فضای اطراف خود ندارند. ولی با تمرین و آموزش رقص فرزندتان یاد می گیرد تا فضای اطراف خود را بهتر ارزیابی کند و قدرت تجزیه و تحلیل و شناخت او نسبت به محیط اطرافش بهبود خواهد یافت.

7. تخلیه انرژی با رقص:

رقصیدن نیاز به انرژی زیادی دارد. ولی در نظر داشته باشید که فرزند شما نباید تا مرز خستگی شدید برقصد. رقص می تواند یک روش خوب برای تخلیه انرژی در کودکان بیش فعال باشد. اینجاست که رقص آذربایجانی با حرکات تند و پرشی می تواند روش مناسبی برای ایجاد شور و هیجان و تخلیه انرژی باشد. در نهایت رقصیدن، خواب و تمرکز و روتین روزانه فرزندتان را بهبود خواهد بخشید.

کودکانی که در کلاس‌های رقص با سبک های متفاوت مانند رقص باله، رقص هیپ هاپ و رقص آذری و… شرکت می کنند، شاهد افزایش قدرت عضلات، انعطاف‌پذیری و استقامت کلی بدن خود خواهند بود. همانطورکه خوردن یک وعده غذایی مناسب برای سلامت و رشد کودکان اهمیت زیادی دارد، داشتن آمادگی جسمانی برای کودکان از همان سنین پایین نیز بسیار مهم است. وقتی فرزند شما از نظر جسمانی فعال تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در فعالیت های گروهی و ورزشی مدرسه شرکت کند و با این کار بتواند دوستان بیشتری پیدا کند و از نظر اجتماعی فعال تر باشد.

شرکت در کلاس های رقص و رقصیدن به طور کلی می تواند به اصلاح فرم بدن (فرم ستون فقرات، فرم پاها و…) و تعادل بهتر کودک کمک کند. و از شکل گیری عادات نادرستی جلوگیری کند که ممکن است در بزرگسالی دائمی و ماندگار شوند. برای کودکانی که انرژی زیادی دارند، رقص می تواند یک روش فیزیکی برای تخلیه هیجانات باشد. این امر به والدین کمک می کند تا در خانه محیط آرام تری داشته باشند.

تاثیر مثبت کلاس های رقص بر روی سلامت عاطفی کودکان

زمانی که کودکان در کلاس های رقص شرکت می کنند و سطح آمادگی جسمانی خود را افزایش می دهند، از نظر عاطفی و ذهنی احساس بهتری خواهند داشت. زیرا با فعالیت و ورزش، در بدن مواد شیمیایی به نام اندورفین ترشح می شود که عامل ایجاد احساس خوشایند و مثبت در انسان ها است. رقص همچنین کودکان را تشویق می‌کند تا کم رویی و موانع پیشرفت خود را رها کنند و اعتماد به نفسشان را افزایش می دهد. کلاس های آکادمی آموزشی رقص آذربایجانی سوین می تواند به بچه ها کمک کند تا تصویر مثبت تری از خود داشته باشند.
در نهایت، رقص نیاز به میزان خاصی از تمرکز و تمرین دارد. در آکادمی سوین بچه ها یاد می گیرند که بر روی حرکات خود تمرکز کنند، انرژی عاطفی خود را کنترل کنند و برای رسیدن به اهداف بالاتر تمرین و برنامه ریزی کنند. یادگیری همه این مهارت ها به سلامت عاطفی کودکان در تحصیلات نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *