یادگیری رقص آذربایجانی

یادگیری رقص آذربایجانی

نکات مهمی که باید قبل از شروع یادگیری رقص آذربایجانی بدانید

تکنیک های رقص

تکنیک های رقص، بدن را برای رقصیدن آماده می کند و واژگان حرکتی رقصنده را گسترش می دهد. هنگام یادگیری رقص آذربایجانی هنرجو و رقصنده باید دارای بعضی مهارت ها باشد تا بتواند کنترل بیشتری بر بدن خود داشته باشد. تا محدوده توانایی های آن را گسترش دهد. یعنی هر چقدر هم انجام یک حرکت برایتان تکراری و خسته کننده شود، باید با برنامه ریزی روزانه، تمرین و تکرار برای تکنیک های رقص داشته باشید. این تکنیک های رقص است که به شما کمک می کند تا قدرت بدنی، انعطاف پذیری و هماهنگی حرکتی خود را افزایش دهید. تکنیک های رقص، بدن شما را در رویارویی با چالش های رقصیدن آماده می کند. و به ذهن شما آن دیسیپلین و نظم را می دهد تا به موقع و به جا حرکت مورد نیاز با ساختار تنظیم رقص را انتخاب کنید.

دو زبان مجزا برای همه رقص ها وجود دارد. اول همان حرکات فیزیکی است که برای نمایش و اجرای رقص از آن استفاده می کنیم. دوم کلمات و واژه هایی که برای بیان و نام گذاری حرکات اجرا شده استفاده می شوند:

  • واژگان گفتاری و نوشتاری زبانِ رقص: کلمات و عبارت هایی هستند که برای توضیح رقص استفاده می کنیم
  • زبان غیر کلامیِ رقص: حرکت و فعالیت هایمان شکل می دهد

شروع یادگیری رقص آذربایجانی

فراموش نکنیم که تمرین و تکرار مهمترین عنصر یادگیری در تمام زمینه هاست، همانطور که نوازنده پیانو باید روزانه گام های موسیقی را تمرین کند، یک رقصنده هم باید تکنیک های رقص را روزانه تمرین و تکرار کند. تکنیک های رقص آذری شباهت زیادی به تکنیک های رقص باله دارد که در تقویت قدرت، انعطاف و هماهنگی حرکتی تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت.

توانایی فردی در یادگیری رقص آذری

توسعه و افزایش خلاقیت کاملا جنبه شخصی دارد و نمی توان با عجله و اجبار آن را پیش برد. در اصل باید هنرجو خودش به یک آگاهی ذاتی از حرکت دست یابد تا بتواند مفهوم حرکت ها را درک کند.

به خاطر داشته باشید هیچگاه نباید خود را با هنرجویان و رقصنده های دیگر مقایسه کنید. فقط حرکت هایشان را مشاهده کنید، زیر نظر داشته باشید و تحلیل کنید. ولی هیچگاه مهارت و توانمندی خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. شما با ذهنیت قبلی و آموزش و آمادگی جسمانی که دارید بیشتر تلاش خود را برای یادگیری و پیشرفت خواهید کرد. این بدان معنی نیست که هر زمان انجام کاری یا حرکتی برایتان دشوار شد برای خود بهانه تراشی کنید تا عدم توانایی انجام آن را توجیه کنید و تلاشی برای انجام آن نکنید.هیچگاه نباید تسلیم شد و نباید تنبلی کرد. اگر این گونه باشد و شما مدام در حال بهانه تراشی هستید، در نهایت شکست و عدم پیشرفتتان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

داشتن دیسیپلین نه تنها در رقص بلکه در زندگی روزمره نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت و در تمام جنبه های زندگی تاثیر مثبت آن را احساس خواهید کرد. برای مثال داشتن دیسیپلین در حفظ روتین روزانه بسیار مفید خواهد بود، به صورتی که از زمان خود بیشترین استفاده را خواهید برد.

پروسه یادگیری رقص آذری می تواند دیسیپلین و برنامه ریزی فردی را تقویت کند. پس اگر شما ساکن تبریز، آستارا و یا سراب هستید و تمایل دارید در کلاسهای حضوری رقص آذربایجانی آکادمی سوین شرکت کنید، با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *