آموزش رقص آذری در آستارا

آموزش رقص آذری در آستارا

تاریخچه رقص آذری در آستارا

آموزش رقص آذری در آستارا، که یکی از بزرگ ترین شهرهای استان گیلان است، امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. آستارا در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار داد. زبان اکثر مردم این شهر ترکی و تالشی است. فرهنگ مردم شهر آستارا به فرهنگ اهالی منطقه آذربایجان بسیار نزدیک است. هم زبان یکسانی دارند هم فرهنگ یکسان. به همین خاطر از همان ابتدا، رقص آذربایجانی در بین مردم آستارا طرفداران زیادی داشته است.

رقص آذری یکی از پرتحرک ترین رقص های جهان به شمار می آید. در این رقص گاهی حرکات موزون با هیجان و سریع اجرا می شوند، گاهی با اقتدار و به آرامی. رقص لزگی، رقص جیرانی، رقص یاللی، رقص ساری گلین، رقص آواری، رقص عنابی و رقص آبایی تنها برخی از انوع رقص آذری هستند. برخی از این رقص ها فقط مختص خانم ها و برخی تنها مختص آقایان هستند. اما اغلب سبک های رقص آذری هم توسط بانوان هم توسط آقایان اجرا می شوند. در ضمن این رقص هم به صورت دسته جمعی هم به شکل انفرادی اجرا می شود، که هر دو زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

بر اساس بررسی نقوش حکاکی شده در صخره های شهر باکو، قدمت رقص آذری به حدود 8 هزار سال پیش باز می‌گردد. با گذشت این همه سال رقص آذری همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین رقص های دنیا به شمار می آید.

اگر علاقمند هستید درباره رقص آذری اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله تاریخچه و انواع سبکهای رقص آذری مراجعه کنید.

آموزش رقص آذری به زبان ساده را می توانید در مجموعه هنری سوین تجربه کنید!

آموزش رقص آذری در آستارا

کلاس های رقص آذری در آستارا در آکادمی سوین به دو شکل انجام می شود؛

  1. آموزش حضوری
  2. آموزش غیر حضوری
  • آموزش حضوری

معمولا در بیشتر مراسمات جشن و سرور، موسیقی آذری جایگاه ویژه ای دارد. این رقص برای بزرگسالان می تواند نوعی ورزش برای سلامتی جسم و روان باشد. کودکانتان نیز با یادگیری آن، می توانند در جشن ها و مراسمات با اجرای حرکات موزون همراه با ریتمی منظم در کسب و افزایش اعتماد به نفس خودشان تمرین کنند.

اگر شما هم ساکن آستارا هستید و علاقه دارید تا رقص آذری را یاد بگیرید و بتوانید با انجام این رقص ریتمیک، پرتحرک و گاهی آرام، روحیه و سطح سلامتی جسمانی خودتان را ارتقاء دهید، می توانید از کلاس های حضوری آکادمی سوین برای تمامی سنین (از 6 سال به بالا) استفاده کنید. باشگاه آکادمی سوین در شهر آستارا در منطقه باغ شاهین قرار گرفته است. شما با شرکت در کلاس های حضوری و گروهی آموزش رقص آذربایجانی از تجربیات مربیان حرفه ای و سرشناس در آستارا استفاده کرده و دوستان جدیدی با روحیات و علایق مشترک پیدا می کنید.

  • آموزش غیرحضوری

در صورتی که فرصت و زمان کافی برای شرکت در کلاس های حضوری رقص آذری در آکادمی سوین را ندارید و یا ساکن شهر آستارا نیستید؛ یا شاید برنامه پر مشغله روزانه شما این اجازه نمی دهد تا بتوانید با برنامه کلاس های حضوری آکادمی سوین پیش بروید، می توانید از دوره های آموزشی غیر حضوری ما استفاده کنید. در این صورت هر زمان که فرصت داشتید و هر چند بار که نیاز باشد می توانید با تماشای ویدیوهای آموزشی ما مهارت خود را در این رقص ارتقا دهید. تمام آموزش ها توسط استاد بهراد کفیلی ارائه می شود. که از متدهای بروز و استاندارد استفاده کرده اند تا همه علاقه مندان به رقص آذری فارغ از سن و جنسیت بتوانند از آنها به بهترین شکل استفاده کنند. و به راحتی این رقص زیبا یاد بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ویدیوهای آموزشی به پکیج های آموزشی آکادمی سوین مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *