آموزش رقص آذربایجانی در تبریز

آموزش رقص آذری در تبریز

تاریخچه رقص آذربایجانی در تبریز

رقص آذربایجانی محدود به مختصات جغرافیایی خاصی نیست. از دیرباز این رقص به بخش جدایی ناپذیر فرهنگ مردم تبریز و آذربایجان تبدیل شده است. آموزش رقص آذری در تبریز فلسفه جالب و زیبایی دارد و می توان حضور پررنگ آن را در همه مراسمات اکثر شهرهای کشورمان احساس کرد. در هر شرایط و مناسبت خاص مانند جشن و پایکوبی، اعیاد و همایش‌ها، رقص مخصوصی اجرا می شود. تا افراد بتوانند حالات روحی خود را به طریقی متفاوت به نمایش بگذارند.

رقص آذری یکی از پرتحرک ترین رقص های جهان به شمار می آید. در این رقص حرکات موزون گاهی با هیجان و سریع اجرا می شوند، گاهی با اقتدار و به آرامی. رقص لزگی، رقص جیرانی، رقص یاللی، رقص ساری گلین، رقص آواری، رقص عنابی و رقص آبایی تنها برخی از انوع رقص آذری هستند. برخی از این رقص ها فقط مختص خانم ها و برخی تنها مختص آقایان هستند. اما اغلب سبک های رقص آذربایجانی هم توسط بانوان هم توسط آقایان اجرا می شوند. در ضمن این رقص هم به صورت دسته جمعی هم به شکل انفرادی اجرا می شود، که هر دو زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. بی شک با یادگیری رقص آذربایجانی شما هم از فواید این رقص بهره مند خواهید شد.

بر اساس بررسی نقوش حکاکی شده بر روی صخره های قوبوستان در شهر باکو، قدمت رقص آذربایجانی به حدود 8 هزار سال پیش باز می‌گردد. ولی با گذشت این همه سال رقص آذربایجانی همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین رقص های دنیا به شمار می آید.

اگر علاقمند هستید درباره رقص آذری اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله تاریخچه و انواع سبکهای رقص آذربایجانی مراجعه کنید.

آموزش حرفه ای رقص آذری در تبریز به زبان ساده را در مجموعه هنری سوین تجربه کنید!

آموزش رقص آذری در تبریز

کلاس های رقص آذری در تبریز در آکادمی سوین به دو شکل انجام می شود؛

  1. آموزش حضوری
  2. آموزش غیر حضوری
  • آموزش حضوری

معمولا در بیشتر مراسمات جشن و سرور، موسیقی آذری جایگاه ویژه ای دارد. رقص آذربایجانی برای بزرگسالان می تواند نوعی ورزش برای سلامتی جسم و روان باشد. کودکانتان نیز با یادگیری آن، می توانند در جشن ها و مراسمات با اجرای حرکات موزون همراه با ریتمی منظم در کسب و افزایش اعتماد به نفس خودشان تمرین کنند.

اگر شما هم ساکن تبریز هستید و علاقه دارید تا رقص آذری را یاد بگیرید و بتوانید با انجام این رقص ریتمیک، پرتحرک و گاهی آرام، روحیه و سطح سلامتی جسمانی خودتان را ارتقاع دهید، می توانید از کلاس های حضوری آکادمی سوین برای تمامی سنین (از 6 سال به بالا) استفاده کنید. آکادمی سوین در سطح شهر تبریز دارای شعب مختلفی در منطقه ولیعصر و منظریه می باشد. شما با شرکت در کلاس های حضوری و گروهی آموزش رقص آذربایجانی از تجربیات مربیان حرفه ای و سرشناش در تبریز استفاده کرده و دوستان جدیدی با روحیات و علایق مشترک پیدا می کنید.

  • آموزش غیرحضوری

در صورتی که فرصت و زمان کافی برای شرکت در کلاس های حضوری رقص آذربایجانی در آکادمی سوین را ندارید و یا ساکن شهر تبریز نیستید؛ یا شاید برنامه پر مشغله روزانه شما این اجازه نمی دهد تا بتوانید با برنامه کلاس های حضوری آکادمی سوین پیش بروید، می توانید از دوره های آموزشی غیر حضوری ما استفاده کنید. در این صورت هر زمان که فرصت داشتید و هر چند بار که نیاز باشد می توانید با تماشای ویدیوهای آموزشی ما مهارت خود را در این رقص ارتقا دهید. تمام آموزش ها توسط استاد بهراد کفیلی ارائه می شود. که از متدهای بروز و استاندارد استفاده کرده اند تا همه علاقه مندان به رقص آذری فارغ از سن و جنسیت بتوانند از آنها به بهترین شکل استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ویدیوهای آموزشی به پکیج های آموزشی آکادمی سوین مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *